Reni_terv

Boros Reni

Helló Cselekvő

Ezzel a bejegyzéssel indítom útjára az oldalt… egyúttal érzékeltetném a szemléletmódot is! Tudom, hogy mindenki életében vannak gondok, nehézségek, ebből adódóan rossz napok, SŐT, akár hetek vagy hónapok is.

A pozitív gondolkodás vagy pozitív pszichológia nem akarja tagadni a nehézségeket, mint ahogy azt nagyon sokan teszik a pozitív gondolkodásra hivatkozva… Inkább elfogadja azokat és azonnal keresi a megoldást ahelyett, hogy önsajnálatba merülne. Nem vagyok buddhista, de van valami igazság abban a buddhista tanításban, miszerint „Az élet szenvedés.” De adja a megoldást is, mégpedig „Oldani a feszültséget.”

A pozitivitás az, amikor az ember a számára legjobbat hozza ki magából és az adott helyzetből. Ez nem egy hurrá optimizmus, hanem egy harmonikus, megoldás-orientált gondolkodás.

Ez a fajta gondolkodás nem veszi semmibe a valóságot, (pedig sok embernél láthatjuk ezt, pozitív gondolkodás címén) hanem mindig megtalálja a megfelelő gondolkodást és hozzáállást. Ezen dolgozni kell, nagyon tudatosan. Van, aki személyiségtípusa miatt fogékonyabb a pozitív dolgokra, másoknak ez nem megy könnyen. Számukra ez egy kicsit komolyabb munkát fog igényelni, több időbefektetést.

Hogyan indulj neki?

Mindenképpen kis lépésekben. Először is, térképezd fel a rossz szokásaidat. Lehetnek ezek gondolatok, mondatok, cselekedetek. Akár papírra is vetheted őket. Szemléletes tud lenni. Oszd fel a lapot két oszlopba. Írd a bal oszlopba a negatív szokásokat, a jobba pedig a pozitívakat, mert azok is kulcsfontosságúak. Jó lesz majd őket párhuzamosan látni, és azt is, melyik lista a hosszabb.

Előfordulhat, hogy ez több napba, akár hosszabb időbe fog telni, mert nem jutnak eszedbe azonnal, vagy lehetséges, hogy nem is vagy tudatában azoknak a dolgoknak, szokásoknak. Figyeld magad, az érzéseidet nagyon tudatosan! Mik azok, amiket negatívumként élsz meg, mik azok, amik pozitív érzést-élményt váltanak ki a mindennapokban. Lesznek olyan dolgaid, amik hónapokkal később figyelsz majd fel, ahogy fejlődsz. A változás állandó lesz.

Mondok példákat:

Én azon kaptam magam, de már több hónap eltelte után, hogy mondtam valamit, az most teljesen mindegy, hogy mi volt a dolog, viszont mindig azzal a mondattal folytattam, hogy „…, de az a baj, hogy…” vagy „…, de az a gond, hogy…” vagy „…, de az a probléma, hogy…”. Annyira sűrűn kezdtem el őket használni, hogy amellett, hogy feltűnt már számomra is, roppant zavarónak és negatívnak éreztem. De észrevettem, anélkül, hogy bárki figyelmeztetett volna, és úgy gondoltam, lecserélem, tudatosan ezeket a szavakat. Mert, ha valami állandóan baj, gond és probléma, akkor annak is fogom érzékelni az életemben. Felváltotta őket az „…, de az a helyzet, hogy…” vagy a kicsit egyszerűbb „…, de az van, hogy…”. Első körben ennyire tellett tőlem. Az újabb szavakat a szituáció adta.

Egy másik példám olyan dolgokhoz kapcsolódik, amiket úgy éreztem, meg KELL csinálnom. Na ez rémálom számomra. Valami, amit csinálni KELL. Nosza, legyek pozitív. A vasalást emelném ki a cselekvések sorából. Először a „tévéhallgatás” volt segítségemre, de mivel van egy-két youtube csatorna, amit szívesen nézek, hallgatok meg beszélgetéseket – gondoltam vasalás időtartamára fogom ezeket időzíteni. Számomra így teljesen más fénybe került a vasalás, mert amúgy is egy holtidő volt számomra, így viszont értékes és mondhatom, hogy kellemes időtöltéssé vált. Két legyet egy csapásra, amikor nem mellesleg a KELL fölött uralkodott az KELLEMES. A szenvedve szenvedést felváltotta az örömmel szenvedés. Ez a szokások alakításának a lényege.

Ami a jobb oldali oszlopot illeti a lapon, nálam az apró dolgok is sokat számítanak. Rájöttem, hogy a Hygge életérzés az alap, a hangulat és élmény: meleg fények, izzósorok, gyertyák a lakásban, társaság, beszélgetés, tea, kávé, finom étel, vasárnapi forró csokis tévézés, és még sorolhatnám, de száz szónak is három a vége: a lélek otthonossága. A lista jobbára az őszi és téli időszakhoz kapcsolható, de a tavaszra és nyárra jellemző boldogságot hozó érzések is vannak, amik például a kerthez, kültéri tevékenységekhez köthetők.

Engem a kreatív tevékenységek is nagy eufóriával töltenek el, de egy cipő megvétele ugyanúgy óriási örömmámorral jár együtt.

Ki kell tapasztalnod, hogy Te mitől érzed magad jól. A cél pedig az, hogy a bal oldali listán lévő bármit elnyomják a jobb oldali oszlopban található érzések. A kicsi dolgok is fontosak, ott legyen a fókusz, ne a pénzfüggőkön. A pénzen megvásárolt tárgyak is örömteliek, de ha már pénz, akkor inkább élményt vegyünk belőle. Abból lehet töltekezni.

Gondolkodj! Ez az én alapelvem és nagyon sokszor fogod tőlem hallani.

Így Légy Pozitív

És Hozz Számodra Jó Döntést

Szép napokat Neked

Ha úgy érzed hasznos volt, Oszd meg!

Még több felfedezni való

Köszönöm, hogy regisztráltál hamarosan emailben megkapod a kért anyagot, illetve kérésed alapján felveszem veled a kapcsolatot.